Milan Fashion Week został zapoczątkowany w 1958 roku. Mediolan obok Nowego Jorku, Londynu i Paryża od razu stał się częścią tzw. "Wielkiej Czwórki" tygodni mody. Co roku włoskie wydarzenie jest organizowane przez Camera Nazionale della Moda Italiana, czyli Krajową Izbę Mody Włoskiej.
Dlaczego Mediolan nazywany jest stolicą mody?
Słowo ''moda'' może się niektórym dość mocno kojarzyć z Mediolanem, przez ich podobne brzmienie. W trakcie trwania Fashion week'ów do Mediolanu przybywają największe gwiazdy świata mody, chcące zaprezentować swoje nowe kolekcje na pokazach.
Najnowsze kolekcje odzieżowe są wypuszczane zazwyczaj w dwóch sezonach: wiosna-lato oraz jesień-zima. Właśnie dlatego tydzień mody w Mediolanie organizowany jest dwa razy w roku. Przed naszym przyjazdem rozpoczęła się kolejna, jesienna edycja, która przedstawiała kolekcję na wiosnę i lato 2025. 23 września odbyło się oficjalne zakończenie, jednak powiew mody można odczuć cały czas.
Na mediolańskich ulicach widać wielu fotografów oraz towarzyszące im modelki. Najczęściej można spotkać ich w rannych godzinach, gdy jeszcze nie są widoczni turyści. Pracując w recepcji dowiedziałam się, że w naszym hotelu zakwaterowane były modelki, biorące udział w takich eventach.
Gdzie można znaleźć akcenty modowe?
Oprócz wspaniale ubranych Włoszek i Włochów, przechodzących przez główne ulice Mediolanu, można również zobaczyć sklepy przeróżnych znanych marek, takich jak Prada, Dolce&Gabbana czy Louis Vuitton.
W Mediolanie znajdują się także inne sklepy, typu Zara, Bershka, H&M czy Pandora. Wszystkie mieszczą się praktycznie obok siebie, wzdłuż ulic przy galerii.
Głównym obiektem zainteresowania jest oczywiście Galeria Vittorio Emanuele II, która przyciąga rzesze turystów. Tuż obok znajduje się Katedra, którą również warto zobaczyć.
MBW, czyli Milano Beauty Week
Zaraz po zakończonym fashion week'u w okolicach katedry można było zauważyć niewielkie, szklane "budki" w odcieniach różu, czerwieni i bordo. Okazało się, że zbliża się Milano Beauty Week, czyli tydzień poświęcony kulturze piękna i dobrego samopoczucia. Projekt ten miał na celu promowanie społecznej, naukowej i ekonomicznej wartości kosmetyków. Akcje promocyjne mogliśmy zauważyć na każdym kroku, więc ciężko byłoby przegapić nadchodzące wydarzenie.
Jak wziąć udział?
Firmy z branży beauty za pomocą formularza zgłoszeniowego, dostępnego na stronie organizatora, mogą wyrazić chęć udziału w tym wydarzeniu.
Przyjezdni czy nawet lokalni mieszkańcy bezpłatnie uczestniczyli w warsztatach, zajęciach oraz pokazach, jednak na niektóre trasy tematyczne i warsztaty trzeba było się wcześniej zapisać z powodu limitu uczestników. Niektórym z nas udało się wrócić do hotelu ze zdobyczami w postaci błyszczyków i paletek do konturowania. :)
Dodatkowo w ramach kampanii promocyjnej, po ulicach Mediolanu jeździł specjalnie spersonalizowany tramwaj - ''Beauty Tram''. Poruszał się on czterema trasami, oferując różne zabiegi, konsultacje i wiele innych inicjatyw oferowanych przez firmy partnerskie.
Autor: Ola
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz